Adsense için en güzel ipuçları kendi sayfalarında mevcut, "optimizasyon ipuçları" başlığı altında anlatmışlar, sitenize nasıl yerleştirmeniz gerektiğinden, renkleri nasıl ayarlayabileceğinize kadar. Kuralları da okumanız reklamların sürekliliği açısından iyi olacaktır. Google adsense yardım sayfalarında da birçok sorunuza yanıt bulabilirsiniz.
Araştırmalarınızı yaptıktan sonra kazanmak için sabırlı olmanız gerektiğini de aklınızdan çıkarmamanız gerekmekte. Deneyeceğiniz tüm olaylarda zamana ihtiyacınız olacak, hemen etkisini göremeyebilirsiniz, denemelerinizi 1-2 hafta gibi bir süre devam ettirmeniz faydalı olacaktır.
uReklamları ekledikten sonra bazen sitenizde reklam yerine Amerika'daki hayır kurumlarının reklamlarının veya "Ay a ayak basan ikinci insan kimdi ?", "Dünyada en hızlı koşan kuş hangisidir?", "Dünya'ya en yakın yıldızın adı nedir?", "Kağıt parayı icat eden kimdi?", "Okyanus ne kadar derindir?", "Gökyüzü neden mavidir?", "Güneş ne kadar sıcaktır?", "Dünya'daki En Büyük Elmasın Adı Nedir?" sorularından bir tanesi ile karşılaşmanız içten bile değildir. Bu nedenle reklamları eklerken alternatif reklam ekleme seçeneğini kullanmanızı tavsiye ederim, böylece reklam çıkmadığı zaman kendi ayarladığınız bir reklamın çıkmasını sağlayabilirsiniz, şayet reklam çıkmadığı zamanlarda o alanın gözükmemsini istiyorsanız alanları birleştirme özelliğini kullanabilirsiniz. Bunlarında dışında reklam çıkmadığı zaman renk çıkmasını da sağlayabilirsiniz. Beyaz: #FFFFFF, Siyah: #000000 şeklinde ayarlayabilirsiniz. Renk kodları RGB şeklinde ayarlanmıştır, yani R=Red=Kırmızı, G=Green=Yeşil, B=Blue=Mavi olarak. 16'lık sayı sistemine göre ayarlandığı için FF'e yani 255'ya kadar herhangi bir değer girebilirsiniz. #FF0000 yazdığınızda kırmızı, #00FF00 yeşil, #0000FF mavi sonucunu verecektir. Karışımlar içinde ara değerler girebilirsiniz gri için #c0c0c0 gibi. Sitenize eklerken reklam paletleri kullanmanız iyi olacaktır. Sitenize standart bir reklam ekledikten sonra "ön izleme aracı" nı kullanarak sitenizde renklerin nasıl gözüktüğünü online bir biçimde görebilirsiniz. Ön izleme aracını yüklediğiniz zaman Internet Explorer'ın sağ tuşuna bastığınız zaman direk olarak ulaşabilirsiniz.
Site içeriğinizi hazırlarken özgün olmasına dikkat edin ve mümkün her içeriğiniz için reklam boyutlarını ve renklerini farklı ayarlamaya çalışın. İçeriğe güzel şekilde yerleştirmeniz tıklama oranlarınızı artıracaktır. En çok tıklanan reklam türü geniş içeriğe sahip olan 336x280 boyutlarıdır, bunu sayfalara yerleştirirken içeriğin içine gömebilir veya içeriğin dışında tasarıma yakın formatta kullanabilirsiniz. Birden fazla site hazırlamaktansa tek bir site üzerinde yoğunlaşmanız faydalı olacaktır, böylece hazırladığınız konuda birçok bilgiyi sunabilirsiniz. Hazırlayacağınız sayfaları seçerken Google'ın tıklamaya çok para verdiğini duyduğunuz içeriklerden ziyade zevk alarak güncelleyebileceğiniz konular seçmeye özen gösterin. Bu sitenin devamlılığını sağlayacaktır. Başka kaynaklardan aldığınız bilgiler için link vermeniz etik bir davranış olacaktır. Bunun dışında birden fazla kaynaktan okuduğunuz bilgileri kendi cümlelerinizle yazmanız özgün içerik sağlayacaktır, bu da arama motorlarından daha fazla sonuç gelmesine yardımcı olacaktır. Hazırladığınız sayfanın içeriğiyle alakalı başlıklar, dosya isimleri ve meta taglar kullanmaya özen gösterin.
Örnek:
- Sayfa Başlığı : Google Adsense İpuçları
- Sayfa ismi : google-adsense-ipuclari.htm
- Meta Kelimeleri: google adsense ipucu reklam para kazanma
Sitenize kodları yerleştirirken kanalları kullanmaya özen gösterin. Bu yerleştirdiğiniz reklamların performansını ölçmeniz ve artırmanız için oldukça faydalı olacaktır.
Sitenizi yaptınız, reklamları yerleştirdiniz bundan sonra yapacağınız iş tanıtım olacaktır. Mutlaka dmoz ve Yahoo'nun ilgili kategorisine kaydınızı yapın. Bunların dışında sitenizin konusuyla alakalı mail listelerine ve forumlara üye olun, oraları takip edin. Yazdığınız mesajların altına kendi sitenizden referans göstererek ziyaretçi sayınızın artmasını sağlayabilirsiniz. Bunun dışında ziyaretçi gönderebilecek sitelerle işbirliği yapın. Sitenizle alakalı yerlerle link değişimi yaparsanız gelen ziyaretçi konuyla alakalı olduğu için sitenizde kalıcı olacaktır ve yüksek ihtimallere reklamlara da tıklayacaktır. Gereksiz ve siteyle alakasız içerik koymamaya özen gösterin.
Siteye az ve öz reklam yerleştirin. Sitenize 3 adet reklam alanı koyabiliyor olmanız, 3 adet reklam koymanızı gerektirmiyor. Tavsiyem çeşitli yerlerde reklam tıklamalarını test edin ve maksimum verim aldığınız yere reklam koyun. 3 adet reklam yerleştirdiğimiz sitelerde 3'ünde de reklam çıkıyordu, tıklama oranlar %0.01 olan bile vardı. O tarz reklamları kaldırdığımızda tıklanma rakamları düşmesine rağmen kazandığımız para arttı. Yani sitede daha kaliteli reklamlar yayınlanmaya başladı.
Tüm bunların ışığında siteyi yapmadan önce ve yaparken mutlaka düşünerek hareket edin. Bir çoğumuz düşünmeden site yapıyoruz, düşünmeden başlıyoruz. Bir siteye başlamadan önce nasıl yapacağınızı neler yapacağınızı düşünün planlayın. İşleriniz daha düzenli yürüyecektir. Bu düşüncelerimizi de sıraya koyarak planlı bir şekilde yapmamız zaman tasarrufu yapmamızı sağlayacaktır. Zamanın paraya eşit olduğunu düşünürsek, bu da bize oldukça fazla şey kazandıracaktır.
Dipnot: Buradaki bilgileri kendim kullanmıyor veya kullanamıyor olabilir. Fakat bunların faydalı bilgiler olduğunu düşünüyorum.
Faydalı Araçlar:
- Hangi kelime için yaklaşık kaç dolar verildiğini gösteren araç (Overture bid tools)
- Hangi kelimenin kaç kez aratıldığını ve içinde o kelimenin geçtiği diğer aramaları listeleyen site (Overture Keyword Selector)
- Google Tavsiye Aracı
hasanyasar.com'dan arakladım... kendisine alıntı hakkında mailde attım :) kızmayacaktır...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder